Torsdag 2011-09-08 17:38

Field trip idag! Min agriculture klass (Den som handlar om blommor) fick åka till Livestock om vi ville. Jag tänkte att det kan ju inte vara värre än skola plus att imorgon missar jag halva skoldagen pga college info inne i cedar, obligatoriskt för alla seniors. Så vore ju skönt att bara ha 2 lektioner kvar den här veckan. Livestock, vet inte om vi har det i Sverige?, är typ som en tävling för farmdjur. Man ställer ut sina grisar, kor och får och så går dommare runt och dömmer dom. På lördag säljs alla djur som ställts ut. Vi var där för att hjälpa till. Jag är me di FFA (future farmer of america) för att jag läser agriculture, då måste man typ vara medlem. Haha FFA... Det är dock inte alltid så illa som det låter! Igår bjöds alla FFA medlemmar på tårta på lunchen i skolan och tror inte att jag behöver angagera mig speciellt mycket, bara gå på mina vanliga agriculture lektioner. Oh just det, åkte gul skolbuss för första gången idag! Är så klart ingen skillnad från att åka vanlig buss men bara för att det är så typiskt high school!
Förövrig så mår jag inte så mycket bättre. Jag får inte börja i någon sport för min rektor och jag känner inte att det finns direkt någon jag kan umgås med på min lilla skola (Jag trodde det var 500 på min high school, men det är 500 från dagis till high school, sådå kan ni ju räkna ut hur många det finns i min ålder i den här staden). Så med andra ord går jag till skolan, kommer hem och har inget att göra resten av dagen. Min vfamilj har inte så mycket tid för mig så jag sitter bara på mitt rum och tänker. Och jag kan lova att det blir hundra gånger värre då. Jag ska prata med min kontakt person och se vad man kan göra åt saken. Jag har alltid tänkt att det blir bättre med tiden. Men jag har varit här en månad idag och jag känner att det kommer vara exakt likadant om 2, 3, 4 månader till. Jag har betalat för mycket pengar för att få ett OK år i en liten stad där jag inte trivs. Och just nu tröstäter jag så det heter duga. Kommer att gå upp 50 kilo!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Emmie!

Din mammas kompis Anna i Odlaren här..........

Jättetråkigt att du vantrivs så mycket. Jag tycker absolut att du ska försöka byta familj. Kämpa stenhårt för det och ge dig inte! Till slut kommer det bli bra det är jag säker på.

kram

2011-09-09 @ 13:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0