I'm all yours

Ett godkänt i betyg rikare. Ett år i Usa rikare. Nu kan inget stoppa mig!

Anywhere you are, I am near

Helt sjukt hur duktig man kan vara! Idag har jag pluggat sen jag vaknade, kanske inte så effektivt men pluggat har jag i alla fall gjort. Fett braaaaa. Memorerar just nu en spanska uppsats i huvudet som jag ska skriva på måndag.. Går lite trögt men snart så sitter hela uppsatsen ska ni se. Spanskaläraren har lovat att jag får godkänt i kursen om jag får g på uppsatsen, så nu jävlar. (Hehe bättre att skriva den hemma och försöka komma ihåg istället för att skriva på den plats). För godkänt ska jag ju ha såklart!:)
Det känns som om min så kallade "utbytes mania" har släppt. Till min förvåning är USA inte det enda jag tänker på. Jag får lite skuldkänslor, vet inte varför dock... Men tror inte riktigt att jag vågar tänka på att jag måste säga hejdå till alla. Vågar inte tänka på sista gången jag kramar mamma och pappa, sista gången jag sover i min säng, sista gången jag kysser världens bästa kille, börjar typ gråta när jag tänker på det.. Okej nu överdriver jag, det är inte sista gången, men känns lite så. Som att jag aldrig kommer att komma tillbaka hem igen.

usausausausausausausausa

Den här veckan har jag pluggat. Så mycket som jag pluggar nu har jag aldrig pluggat i hela mitt liv. Och jag är ganska så uttråkad. Varför jag måste plugga stenhårt, eller ja det borde jag ju göra vilket som alla dagar men, är för att min lärare vägrar ge mig godkänt i spanska. Mina tidigare lärare har planerat lektionerna så att vi slår sönder pinjatas, leker lekar och kollar film, jag har sett en miljon filmer på spanska. Och nu i vintras fick vi en ny lärare hon resonerar så att "när man går i steg 4 ska man kunna spanska". Punkt slut... Vad jag har förstått så får man inte åka till USA om man har ig i ett ämne. Så efter att ha deppat lite så bestämde jag mig för att plugga järnet. Seriöst vet jag inte vad jag gör om jag inte får åka till Usa. Jag kan inte fatta att jag faktiskt ska åka, men jag kan inte föreställa mig att jag ska bo kvar här hemma i Sverige efter sommar. På något sätt kan jag inte föreställa mig mitt liv alls efter sommaren.
Haha och kompletteringarna som jag kämpade med förra veckan hade blivit ett missförstånd. Explorius var riktigt otydliga med vad vi skulle göra, så igår fick vi iväg allt rätt. En vecka senare. Om dom varit lite tydligare med vad vi skulle skicka in och inte, hade CETUSA redan haft kompletteringarna. Vill ju ha en familj... NUUUUUUUUUUUU

a sweet dream or a beautiful nightmare

Inatt hade jag bara mardrömmar om Usa. Eller ja, så läskiga var de inte men.. Drömde först att alla i min blivande värdfamilj lagt till mig på fb och jag accepterat alla, men sen hade jag inte tagit bort alla bilder som innehåller alkohol.. Sen drömde jag att jag var på väg till min värdfamilj och för det första så var det mitt i sommaren men det var snö på marken och iskallt, jag hade självklart bara med mig sommarkläder. För det andra så kom jag på att jag inte hade med någon present!! Jag fick gå in i en affär och leta efter något, men familjen bodde på landet och affären var liten så det fanns typ bara plast krukor...

Haha.. Ja fick panik när jag vaknade imorse, men kom på att det bara var en dröm och att jag tagit bort alla bilder (nästan) som man ser alkohol i och att det nog inte är så stor risk att det är snö på sommaren, även om jag så skulle hamna i Alaska, och risken är även ganska liten att jag glömmer att fixa present till värdfamiljen!

Än så länge har jag bara drömt dåliga drömmar om Usa som för ett tag sedan då jag drömde att min värdfamilj inte hade plats för mig och att jag fick flytta in i deras 5-årige sons rum medans han sov på en madrass i föräldrarnas sovrum..

Allt går för fort, dom andra drog. Andas, andas men det är för varmt

Får ett mejl av Simeon på explorius:

Hej Emmie,

Vi skulle behöva lite kompletteringar ifrån dig.

1 dos till av DPT samt två doser Hep B.

Detta har vi fått krav på från CETUSA i USA som behöver det omgående, 3e sprutan kan såklart inte tas inom 6 månader efter 2a sprutan.

De vill även ha ett papper underskrivet, jag bifogar det i detta mejl.

Det vore bra om du kunde fixa allt detta så fort som möjligt, då det kan vara avgörande för en placering.

Får panik, läser sista meningen igen: AVGÖRNADE FÖR EN PLACERING!!!! Desperat som jag är springer jag till mamma och visar mejlet. Klockan är då några minuter över 19.00. Sedan hände allt ganska snabbt:
19.10 Springer till datorn och letara upp nummret till Aros Vaccin.
19.11 Skriker till mamma att de har dropp in till 19.30!!!!!!!!
19.13 Mamma ringer dit och frågar om det är okej att vi kommer typ precis innan det stänger.
19.14 Receptionisten ska bara kolla om det är okej... väntar..... Hon ringer upp snart. Lägger på.
19.16 Mamma svarar på första tonen och det var goda besked.
19.17 Dem har aldrig hört talas om en spruta som heter DPT. Men vi får komma dit ändå så får vi fixa det där. FAST vi måste ha pappret att skriva under med oss också! Vi handlar snabbt och frågar om vi kan skicka mejlet till dem på Aros Vaccin eftersom att vi inte har någon skrivare, eller vi hade en gång i tiden..? Ja dom kunde skriva ut.
19.19 Jag springer in på mitt rum, tar datorn. Det tar för lång tid, de stänger om 10. Tar datorn och springer ner i hallen för att sätta på mig skorna och samtidigt bifoga pappret via mejl.
19.21 Har lyckats få på mig skor + tröja + fått iväg mejlet.
19.22 Springer till bilen som mamma redan kört ut på vägen.
19.26 Nere på stan (Tar vanligtvis minst 7 minuter men idag var det gasen i botten som gällde).
19.26 Hoppar ut bilen och halv springer genom bargatan till vaccinationen. Upp för alla trappor. ANFÅDD!! (får bättra på konditionen till Usa..)
19.30 Förklarar alldeles för snabbt vad det är för spruta jag ska ha. Dem på vaccinationen vet inte ens vad det är för spruta explorius menar. Men vi gissar på en som låter bra.
19.31 väntar........
19.38 Hon kommer tillbaka med sprutan
19.40 Får en spruta som vi tror är rätt. Förhoppningsvis är det rätt!
19.41 Jag överlevde sprutan!
19.43 Vi fyller i alla papper.
19.47 Betalar
19.58 Hemma
Nu ska jag och pappa åka till hans jobb för att faxa över alla papper till explorius så att de får dem imorgon och kan skicka över dem till Usa snarast!! MIN PLACERING STÅR PÅ SPEL. Haha, usch blir ju galen av att vara så desperat av en placering. Se på mig bara. Är fortfarande uppe i varv.. Ändå bra jobbat?
Men ska kila och faxa lite!
Andas, andas....



Sun is up

Funderade lite på att rensa min fb. Måste ändå göra det till jag åker till Usa. Har i nuläget ändrat inställningarna så att bara mina vänner kan se min information och mina bilder. Jag vet ju att man inte ska ha bikini bilder eller alkohol med i rutan. Men det är ju bara det att ska jag hålla mig inom dom gränserna har jag inga bilder kvar. Tragiskt. Vilket liv man har. Men blir intressant att ändra sin livsstil helt... Nåväl blir ändå inte alls bra på kort.

Imorgon har vi 4 timmars nationella i matte (om du missat det, inte så troligt). 4 timmar... Ber till övre makter att det inte är allt för svårt och att jag klarar det. Är mest nervös över att få ig på nationella för att det kommer stå på mina betyg som jag sedan måste visa för min skola i Usa. Haha...


Its one hundred and nine degrees

Informationsmötet avklarat! Vi gick igenom iprincip allt som har med året att göra. Det var även 5 tidigare utbytesstudenter som var på besök och kunde berätta om sitt år. Det var jätte bra att de gjorde så.
Efteråt fick vi även med ett kuvert hem med all information igen typ och info om hur man söker visum. Haha och ett helt häfte om Sexual Assult följde med i kuvertet, då blir man ju lite orolig. Hoppas det inte är allt för vanligt!

Vi fick även veta skräckhistorien om nån student som hamnat på en stor skola och tvingats äta på toaletten 5 dagar i rad för att han inte hade någon att äta med. Haha, stackars. Men om jag inte har någon att äta med, då tänker jag fan inte äta. Borde det inte vara skämmigare att ta med sin mat in på toaletten? Ganska obvious att man inte har någon att äta med liksom... Explorius pratade mycket om fördelarna med att hamna i en liten skola. Jag känner att självklart är det lättare att skaffa vänner i en liten skola, men samtidigt så lär väl en stor skola har mer att erbjuda i både olika sporter och ämnen.
 
Nu längtar jag bara ännu mer tills jag får min placering!!!!!!!! Åh gud så jobbigt det är att vänta....


Music will take you high

Nu bär det snart av mot huvudstaden för info möte om Usa. Ska bli roligt, så får vi se vad mötet har att erbjuda. Det är i alla fall på tiden att det händer något på Usa fronten!

Home sweet home

Min favorit sysselsättning just nu är läsa bloggar (om Usa såklart) och läsa ännu fler. Drömmer mig bort till den dagen jag får reda på vart jag ska bo. Hur ser huset ut? Kan ju se ut hur som helst och ligga vart som helst..

Kanske så här? Troligt? Neej...
Eller såhär...
Kanske såhär!
I västa fall såhär..
Eller kanske värre såhär?????
Spännande!

The best one yet

Så den här veckan hade min klass besök utav den norska klassen vi hade utbyte med för ett tag sedan. Två tjejer bodde hos mig och jag har varit super snäll, för har liksom fått för mig att om jag inte är snäll så kommer jag få lida över det i Usa och ingen kommer att vara snäll mot mig när jag kommer dit. Nog för att jag hade varit snäll i alla fall, men ni fattar. Har varit väldigt omhändertagande! Resten av min klass firar typ för att dom åkt, men det var bra träning för mig att få testa på utbyteslivet. Även om jag bara var i Norge förut i en vecka. Och även om jag delade rum med en av mina närmsta vänner. Och även om hela min klass var där... Nåväl, det var ju näääästan samma sak :)


Haha och mina vänner frågar: Emmie har du fått familj än? Hihi, ni är för roliga. Som om jag inte kommer att vara hysterisk och berätta för alla att jag fått min placering, att jag fått veta vart jag ska bo ett år och med vilka jag ska bo hos! Kära vänner, TRO MIG, den dagen jag får min placering då får ni veta det med all säkerhet. Kommer skrika det det första jag gör i skolan! Kan inte bärga mig. Vill veta nu nu nu :)

RSS 2.0