Tisdag-09-06 16:08

Måndag = Labor day
Jag har ärligt ingen aning om vad det innebär, vad man firar. Det enda jag vet är att vi fick ledigt från skolan. Måndagsmorgonen började med pankaksfrukost i kyrkan. Jag åt tyvärr frukost hemma, men kön var 100 meter lång så jag antar att resten av stan åt pankaksfrukost. Vill dock inte klaga på frukosten här hemma (även om den igår inte innebar amerikanska pankakor) men vi har ju som sagt bed and breakfast i huset och vmormor lagar frukost. Jag får våfflor, gingerbread (våfflor som smakar mjukpepparkaka), french toast, pankakor varje dag! Äter aldrig frukost hemma, men här är anledningen till att jag vaknar om morgonen: Frukost! Hehe..
Labor day ja, efter frukosten var det labor day parad genom hela Parowan (vilket är typ 200 meter från ena änden till den andra haha). Företag, skolor osv får vara med och dom flesta (utom typ cheerleaderna, high school banden och dansarna) sätter på ett släp på bilen och dekorerar det. Det snyggaste vinner pengar. Men folk går ju även med för att göra reklam för sitt företag. Min familj gjorde ett släp med en säng, en soffa + TV, en spis som vmormor lagade pankakor vid och ett bord där vmorfar åt dom. Sen kastar alla godis från flaken och barnen blir som galna. Kastar sig över godiset. Jag funderar på att byta blogg.se mot något annat så att man kan lägga ut bilder. Det kan jag ju här med, men då måste jag lägga upp en åt gången och det tar 100 år.. Har i alla fall iprincip hela paraden på kort. Och efter paraden var Labor day slut.
Jag min vsyster och vmamma åkte till st George för att shoppa. Jag behövde jeans. Som inte är utsvängda och utprydda med stenar och strass. Vanliga tighta jeans finns typ ingenstans. Herre gud. Jag typ ni kan inte hitta en person i Sverige som bär ett par sådana här jeans. Min vmamma och vsyster ba Vaaaa? inte? Tja, antar att stilen är annorlunda där. Jag var tvungen att säga att jag hade på mig sådana kläder när jag var 10 år gammal. Hoppas dom inte tog illa upp. Och så fort vi kom in i en butik tog min vmamma fram massa plagg och ba: den här då? och samma sak personalen som försöker hjälpa och tar fram värdens fulaste jeans och ba men dom här är tighta. Jag känner mig bara taskig när jag säger nej, nej, nej, nej helatiden. Så letar helst på egen hand. I en affär blev nog hon som jobbade där sur för att jag inte gillade något.. Egentligen borde jag bara accpetera läget och ha på mig kläder som alla andra i min ålder har på sig, då är det ju inte svårt att shoppa heller och jag sticker inte ut. Nu hittar jag max 1 plagg i varannan butik och det är frustrerande för det är så sjukt billigt och jag vill bara shoppa massa..
Sen hem och med vfamiljen på the fair. Jag åt karamellglaserat äpple och 3 kilo pommes, eller smakade, det är alltsås en "poprtion" som ser ut som en skokartong med pomes frites. Har bild, det är seriöst vidrigt. Och köpte två påsar kettle corn!! Det är sjukt beroende framkallande och det är vanliga popcorn fast dom är smaksatta. Jag gillar orginalet bäst och dom är typ söta istället för salta, så det gör att man aldrig tröttar!! Jag kan typ äta en hel påse på en kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0