Onsdag 2011-08-31 22:48

1 dag till avklarad i usa, 272 more to go. Lämnat in stans snyggaste tårta och min vmamma är övertygad om att jag kommer vinna.. Och just nu känns det mer som jag är min vfamiljs personliga kock än utbytesstudent. Känns inte som om jag gör något annat än att laga mat. Visst det är jag som erbjuder mig, jag tycker om det och det är kul att dom älskar allt jag gör. Haha mamma och pappa, Jolene ville skicka vykort och tacka er för att ni har created such a good cook! Haha....
Min värdfamilj dricker inte alkohol, te eller kaffe. Idag hade vi "familje bön" efter maten (och innan såklart, här äter vi inte utan att välsigna maten). Sitter här och dricker mitt te och tänker på hur annorlunda det är här. Snart borde jag få en kulturchock så att det heter duga, för allt här är iprincip raka motsatsen till hemma. Och mycket har att göra med att jag bor i en by med mormoner. På tal om mormoner. Dom flesta mormoner åker ut i världen, eller usa, på a mission. Vet inte riktigt vad det är på svenska. Vet inte heller riktigt ad det är, men det har massa med kyrkan och deras religon att göra. I alla fall så träffade jag en .. dam.. idag som hade varit som missionär i Sverige. Och gissa vilken stad? Eskilstuna!! Ganska sjukt egentligen att jag i den här staden på 2-3000 pers hittar någon som bott i Eskilstuna.
En annan sjuk sak är hur mycket alla ger mig komplimanger helatiden. Det är seriöst sjukt. Visst amerikanare är trevliga än vi svenskar, men ALLA jag pratar med ger mig alltid komplimanger. Kan ta idag som ett exempel: imorse träffade jag min vmammas kompis. Det första hon sa var: OMG you are so pretty, are everybody like in love with you or something? Efter skolan skulle jag handla mat. 2 helt random personer stannar mig när jag går förbi och säger att jag är så "pretty", var inne i affären i 15 min. Och emmellan det har jag fått 100 till komplimanger och folk har sagt hur fin jag är. Och såhär är det varje dag, inte bara idag. Min värdmamma sa att hon borde köpa örlurar till mig för att det måste vara jobbigt att varenda person påpekar hur vacker jag är. Haha jag blir självklart glad att alla påpekar att jag ser bra ut, men är inte van vid att få såhär mycket respons och nu när jag tänker på det så är det sjukt. Haha men ganska bra boost på självförtroendet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0