Onsdag 2011-09-21 18:17

Innan jag berättar dom goda nyheterna vill jag bara klargöra att jag verkligen inte har något emot att min vfamilj är troende eller att följa med dom till kyrkan. Jag respekterar det och har vetat sen jag valde att åka som utbytesstudent att dom flesta i USA går i kyrkan. Det är något jag räknat med att göra, gå i kyrkan varje söndag. Och det är en del av upplevelsen eftersom att jag inte är religös eller går i kyrkan hemma i Sverige. Sen tvingar absolut inte min vfamilj mig att följa med dom. Jag får stanna hemma om jag vill. Men känner att dom tar emot mig till deras hem och vill att jag ska bli en del av deras familj. Så det är klart att jag följer med till kyrkan.
Nuså. Dom goda nyheterna! Laura hämtade upp mig efter skolan och sa att vi behövde fylla i papper. Väl framme hos henne visade det sig vara "student relocation kit", dvs frågor om varför jag vill byta familj osv. DET VILL SÄGA att jag ska omplaceras! Det är klart nu! Jag kommer inte bo kvar i Utah för skolorna är stängda. Cetusa ska först och främst leta efter en skola som kan ta emot mig. Sen ska dom försöka hitta en utbytesstudent i det området!
JAG FÅR FLYTTA! ÄR SÅ GLAD!

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh, vad roligt för dig! :) Hoppas det går fort!

2011-09-22 @ 15:00:52
Postat av: gammelfaster Ulla

OH Emmie!

GRATTIS!GRATTIS!!

Jag är JÄTTE-GLAD för din skull!!

Kramar gammelfaster Ulla

2011-09-22 @ 17:31:05
Postat av: Isa

Emmie, du är så himla stark! Du kommer att få ett awesome år i någon annan stad med antagligen lite mera folk och lite bättre shopping. Parowan är litet och mysigt och blabla men jag skulle antagligen inte heller klara av ett år i en sådan liten håla! Man kvävs långsamt till döds typ.



Och sedan så himla massa tummar upp för att du inte liksom sätter skiten på att din familj var sämst eller kyrkan sög. Det blev bara fel liksom. Kanske någon annan hade varit lyckligast i världen med din placering och haft ett toppen år, men alla är ju så olika och man klickar inte med alla människor.



Du kommer att bli så stark efter ditt år, och när du landar hemma i Sverige i sommar kommer du vara SÅ stolt över dig själv. Liksom du kommer klara allt i framtiden, du kommer stå på egna ben, kunna ta hand om dig själv även fast det är sjukt jobbigt ibland! Kan lova att då du är 30 kommer du inte att bo hemma och äta mammas mat och låta mamma tvätta dina kläder åt dig!



Hoppas verkligen att du får en bra familj nu, var det nu blir du hamnar! :)))

2011-09-24 @ 05:28:38
URL: http://isaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0