Allt går för fort, dom andra drog. Andas, andas men det är för varmt

Får ett mejl av Simeon på explorius:

Hej Emmie,

Vi skulle behöva lite kompletteringar ifrån dig.

1 dos till av DPT samt två doser Hep B.

Detta har vi fått krav på från CETUSA i USA som behöver det omgående, 3e sprutan kan såklart inte tas inom 6 månader efter 2a sprutan.

De vill även ha ett papper underskrivet, jag bifogar det i detta mejl.

Det vore bra om du kunde fixa allt detta så fort som möjligt, då det kan vara avgörande för en placering.

Får panik, läser sista meningen igen: AVGÖRNADE FÖR EN PLACERING!!!! Desperat som jag är springer jag till mamma och visar mejlet. Klockan är då några minuter över 19.00. Sedan hände allt ganska snabbt:
19.10 Springer till datorn och letara upp nummret till Aros Vaccin.
19.11 Skriker till mamma att de har dropp in till 19.30!!!!!!!!
19.13 Mamma ringer dit och frågar om det är okej att vi kommer typ precis innan det stänger.
19.14 Receptionisten ska bara kolla om det är okej... väntar..... Hon ringer upp snart. Lägger på.
19.16 Mamma svarar på första tonen och det var goda besked.
19.17 Dem har aldrig hört talas om en spruta som heter DPT. Men vi får komma dit ändå så får vi fixa det där. FAST vi måste ha pappret att skriva under med oss också! Vi handlar snabbt och frågar om vi kan skicka mejlet till dem på Aros Vaccin eftersom att vi inte har någon skrivare, eller vi hade en gång i tiden..? Ja dom kunde skriva ut.
19.19 Jag springer in på mitt rum, tar datorn. Det tar för lång tid, de stänger om 10. Tar datorn och springer ner i hallen för att sätta på mig skorna och samtidigt bifoga pappret via mejl.
19.21 Har lyckats få på mig skor + tröja + fått iväg mejlet.
19.22 Springer till bilen som mamma redan kört ut på vägen.
19.26 Nere på stan (Tar vanligtvis minst 7 minuter men idag var det gasen i botten som gällde).
19.26 Hoppar ut bilen och halv springer genom bargatan till vaccinationen. Upp för alla trappor. ANFÅDD!! (får bättra på konditionen till Usa..)
19.30 Förklarar alldeles för snabbt vad det är för spruta jag ska ha. Dem på vaccinationen vet inte ens vad det är för spruta explorius menar. Men vi gissar på en som låter bra.
19.31 väntar........
19.38 Hon kommer tillbaka med sprutan
19.40 Får en spruta som vi tror är rätt. Förhoppningsvis är det rätt!
19.41 Jag överlevde sprutan!
19.43 Vi fyller i alla papper.
19.47 Betalar
19.58 Hemma
Nu ska jag och pappa åka till hans jobb för att faxa över alla papper till explorius så att de får dem imorgon och kan skicka över dem till Usa snarast!! MIN PLACERING STÅR PÅ SPEL. Haha, usch blir ju galen av att vara så desperat av en placering. Se på mig bara. Är fortfarande uppe i varv.. Ändå bra jobbat?
Men ska kila och faxa lite!
Andas, andas....



Kommentarer
Postat av: Matilda

Nej vad coolt! hoppas du får placeringen!!! Speciellt eftersom du kämpade så haha



Åker också till USA i höst :) Vill du länka?

2011-05-19 @ 13:38:40
URL: http://matildaperidot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0