I love you more than words can say

Gullig bild, jag vet
I söndags satte jag mig ner och tog tag i visumansökandet (bättre sent än aldrig!). Det gick väldigt bra, jag trodde att det skulle vara krångligt och ta jätte lång tid men det gick hur smidigt som helst. Det går till så att man fyller i personuppgifter på datorn, uppgifter om vart i usa man ska bo (i mitt fall så fyllde jag i min amerikanska organisations adress osv) och kryssa i ja eller nej på diverse dumma frågor om man åker till usa för att döda någon, prostituera sig eller allmänt bara spränga landet. Exakt så stod det såklart inte, men indirekt gjorde det det!!! Skulle gärna ha printat men nu har jag tyvärr inte gjort det.
När den biten är klar får man en kod som man använder för att boka en intervju på abassaden i Stockholm. Om det nu är någon blivande utbytesstudent som läser detta, tips: Direkt när du får underlagen för att söka visumet, sök. på. en. gång!!! jag väntade en månad och det är väldigt svårt att få tider på ambassaden. Nu har jag en tid den 11 augusti. Det tar en vecka att få hem ditt pass (som du lämnat på ambassaden eftersom att det är där i ditt visum kommer att sitta) + visum en vecka senare. Före den 18 kommer jag inte iväg till usa om jag inte får en intervju tid tidigare.. Nog för att det är en månad kvar och nog för att jag inte kommer att ha den turen att flytta till usa om en månad. EN MÅNAD. Tiden bara susar iväg och här sitter jag och kan inte ens fatta att jag ska åka. Det är för mig ytterst orealistiskt..
Jag har en lista på saker att göra innan usa:
  • packa ner mitt liv i en väska på 23 kg
  • rensa mitt rum
  • fixa bankort + ett extra
  • fixa presenter till värdfamiljen (kul när man har en)
Som present hade jag bland annat tänkt mig en scrapbook med svenska recept. Det lär ju ta sin lilla tid. Bäst att ta tag i saken imorgon. Sen tänkte jag att eftersom att dom inte har dl mått osv i usa så köper jag ett sett med alla mått man behöver i recepten. För
1. då slipper jag översätta, haha slö.
2. eftersom att det är svenska recept ska dom väl göra det som vi gör det i Sverige? Ändå lite roligt, eller?
Övriga presenter vet jag inte riktigt vad jag ska köpa än. Jag har ju ingen familj så det blir svårt att planera...
Jag återkommer när jag har något mer om usa att dela med mig!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Självklart, länkar på en gång! :)

2011-07-19 @ 22:29:42
URL: http://amandasusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Såklart att vi kan! Länkar dirrmode! :D

2011-07-23 @ 10:34:08
URL: http://annahelgesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0