Torsdag 2011-08-18 21:40

First day at high school! Det är gångavstånd till skolan så imorse gick jag och Josee (min vsyster) till skolan, hon visade mig lite vart olika klasser skulle vara, för vi har bara en lektion tillsammans. Idag hade vi både a-day och b-day, varje lektion i typ 35 min eller något sådant. På lunchen var det Lunch assembly och då träffas alla i skolans aula och, ja vad gör man? Cheerleadarna och dansarna uppträdde lite, och några elever hade gjort en film och alla i sporterna/klubbarna presenterades. Sen fick vi pizza och sen resten av lektionerna. Och så var första dagen avklarad. Vi gjorde inte direkt något på lektionerna mer än gick egenom mål osv, så får skriva mer om det när vi börjat lite. Just det, jag gick med i Yearbook också.
Efter skolan gjorde vi Sushi och vårrullar. Missy, en tjej från Taiwan, har något collegeprojekt här och kommer ofta och hälsar på min familj. Nu har hon varit här i två månader. Hon är världens gulligaste. Min värdmamma driver ett bed&breakfast som är i samma hus som vi bor i. Huset är jätte stort och hon hyr ut tror 5-6 stora rum. Just nu är alla fulla. En familj är här med 6 barn!! Och sen är Missys vänner här, dom är typ 9 stycken tror jag. Så det är fullt hus. Eller ja gästerna är ju inte så mycket i huset, dom gör ju saker på dagarna. Men ändå fullt hus, 21 pers haha.
Igår installerade jag min telefon och idag fick jag mitt första nummer. Haha stolt. Av 2 tjejer som skjutsade hem mig. Alla är så trevliga här, nästan övertrevliga. Så annorlunda från alla svenska människor. Jag blir presenterad helatiden nu eftersom att jag är ny och från sverige. Och alla frågar om jag har det bra, saknar min familj och hur min första skoldag varit. Och alla, eller ja 8 av 10, säger "oh your eyes are so pretty". Haha min värdsyster typ: yeah she hears that a lot... Lite kul, tycker jag.
Igår gjorde jag en jordgubbstårta, den blev äcklig och vi hade 3 olika gräddsorter för vispgrädden räckte till 1/5 av tårtan. DOm hade typ fryst grädde och allt. men det var det godaste dom ätit. Traven (min yngsta värdbror) sa: This is the best I ever eated! Well.. first or second best. Haha, jag gillade den inte men det var bra att dom gjorde det.
Kan inte lägga in bilder för det är jätte segt. Ska göra ett album på fb när jag har tid, typ i helgen.
Idag har jag varit här en vecka. Saknar alla hemma jätte mycket, speciellt min pojkvän. Men jag försöker tänka possitivt och göra saker helatiden, för annars skulle jag bryta ihop. Började nästan gråta flera gånger i skolan idag. Men kunde ju inte direkt gråta där.. Men allt är bra och jag trivs. Vill hem ibland, ibland inte. Eller vill träffa min pojkvän.. Saknar också att ha en mamma och pappa som kan trösta en. Men det blir bra det här! Det är ändå vad jag drömt om i 100 år så nu ska jag klara det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0