Tisdag 2011-08-30 21:47

Imorgon är det "the fair" här i Parowan, eller den börjar imorgon och håller på till måndag. Tror det är typ tävlingar inom mat, bakverk, grönsaker, foto och målningar osv.. I min floriculture klass så ska vi delta med två bidrag till tävlingen. Jag har nu gjort värdens fulaste kanelbullar! Dom har inget ens i närheten av pärlsocker, fick använda strössel, färsk gäst visste inte min vmamma vad det var. Jag använde något fryst pulver-jäst (och inte så lätt att veta vad man ska ha då). Ingen var hemma så jag hittade inga vanliga plåtar utan fick ta små plåtar med kanter, har dom ett namn? hehe, så bullarna som antagligen hade för mycket jäst växte ihop och det blev inte alls bra. Dom smakade inte bra heller till och med min vmamma som alltid älskar allt jag lagar sa ingenting. Jag försökte "dom smakar säkert lika äckligt som dom ser ut" men hon sa inget, bara tuggade på sin bulle. Om hon gillat dom skulle hon ba "Oh no Emmie, This is sooo good I love it!! Sen som mitt andra bidrag har jag gjort en jordgubbstårta (eller halft i alla fall, ska garnera imorgon bitti). Förra gången använda vi gul kakmix, den här gången hade vi bara vit kakmix. Men jag tror att det blir mycket bättre med den vita. Plus att jag köpt massor med vispgrädde så att den lär nog bli mycket finare och mycket hodare än den jag gjorde sist. Och imorgon efter skolan får jag äta den också!
Idag var jag också på bbq. Det var scouterna som hade den och familjerna var bjuda. Mina vbröder är med i scouterna. Såklart lämnade jag kameran hemma, vilket var synd för vi åkte in i bergen och det är så sjukt fint! Bergen är så vackra och sen träden är så exotiska. Jag måste verkligen hika någon helg. Haha.. Önskar jag hade bättre bilder på naturen här för den är så fantastisk. Och det finns all sorts natur här. Öken, röda berg, vita, grå beiga berg, salt vatten, söt vatten, barrträd, lövträd, höga berg, låga berg. Det är så dramatisk och jag älskar det!
Jag har ju en single-placement (vilket innebär att jag bara har en förälder). Men min vmamma är gift och har en till son! Men hennes man och sonen bor i Las Vegas. Min vmamma och mina vsyskon flyttade hit för ett tag sedan. Haha fattar inte varför dom flyttar från vegas till den här lilla staden! I alla fall är (vet inte om jag ska säga vpappa, för bor ju inte me honom. Nej, han heter i alla fall Trent) så Trent är på besök och det är så roligt för enda sen jag kom hit har min vfamilj sagt 1000 ggr att jag inte ska blir rädd för Trent. Att han ser läskig ut och pratar väldigt mörkt men har ett hjärta av guld. Jag typ okej.. Men tycker inte alls han är läskig, han är väldigt stor men inte läskiga haha! En kul sak är att mina vbröder heter Travven och Treyton, deras tredje bror heter Trysten och pappan heter Trent. Haha alla har typ samma namn.. Och min vmamma heter Joelene och vsyster Josee, också ganska likt.
Jag har förövrigt bilder på huset osv, ska lägga ut när jag har tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0