Tisdag 2011-08-23 16.50

Och så var även första hela B-dagen avklarad. Första lektionen elementery tutoring. Jag är i en 1 klass och i usa är dom 5 år. Jätte gulliga. Första halvtimmen fick jag sitta och trösta en tjej som grät hysteriskt och ville ringa sin pappa. Sen hjälpte jag bara allmänt till om någon behövde hjälp. Haha så gulligt, dom skulle skriva av från tavlan "adventure" på ett papper, vissa han inte ens klart på 5 min..
Andra lektionen var art. Då ritar vi bara som vanligt.
Lunch sen 3:e som var engelska. Då gjorde vi ett test (!!) hatar att jag måste göra dom också, hehe borde få lite dispans eftersom att jag är från sverige. Men det var lätt, vi skulle fylla i ord i meningar där orden saknades och vi fick 4 ord att välja emellan. Testet gjordes på datorn. Visst det kanske var liite svårt för mig, för vissa ord kunde jag inte. Men det är ju jätte lätt för dom, fattar inte varför allt är så lätt! Hoppas det fortsätter såhär. Efter det såg vi en dokumentär om en författare, kommer inte ihåg vem...
Sista lektionen var floriculture, vilket jag tror kommer bli askul. Idag satt vi och gjorde pärmar. Läraren hade massa scrapbook papper och grejer som vi kunde använda och göra fina framsidor och baksidor! Och sen ska vi välja 2 olika saker man kan äta att göra själva. Och eftersom det mesta innehåller saker från naturen så kan man göra vad man vill! Visserligen måste vi göra det hemma men jag gillar att laga mat och baka.
Missade dock yearbook mötet på lunchen, men det är ett på fredag också så får gå då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0