Tisdag 2011-08-16 12:01

Framme i Parowan! Kom igår eftermiddag runt kl 16. Flög propellerplan, tror det heter så, över hela Utah och det är så häftgigt. Från varje fönster ser man höga berg som skiftar i rött. Och utsikten från bakgården är jätte cool. Det är riktigt vackert!
Min vmamma, min vsyster och hennes kusin plockade upp mig på flygplatsen och vi åkte för att köpa lite saker. Vi stannade till i en klädaffär och dom undrade vad jag hade för kläder och så frågade dom "Would you wear theese?". Och jag typ "..No..hehe". Haha kännde mig rätt dum, men modet här är ju 100 år efter.
Sen åkte vi "hem". Träffade vmormor, vmorfar och mina vbröder. Vi åt typ nachotallrik, här ber man en bordsbön innan alla får börja äta, väldigt annorunda från hemma. Och sen hade vi "family night". Först satt vi i vardagsrummet och pratade om att man ska förbereda inför naturkatastrofer, vad man ska förbereda och att dåliga saker händer mot bra människor. Sen gav jag mina presenter och alla blev jätte glada. Sen satt vi på bakgården och grillade marsmallows och gjorde smores! Haha hela min familj är Twilight-fans, till och med mina 11 och 9-åriga bröder citerade saker ur filmerna och disskuterade sina favorit karaktärer.
Huset är stort och mysigt. Och dom (vi) har ett eget solarium!! Så slipper man bli blek om vintern. Great. Imorse åt vi våfflor och nu kom jag precis hem från skolan. Har valt lektioner:
a-days:
1: Chorus
2: us government & citizen
3: College prep Math
4: Foods (cooking)
b-days:
1:Elementery tutoring
2:Advaced art
3: English
4: Floriculture (typ blomster arrangemang)
Sen ska dom prata med dans-coachen och se om jag kan göra try outs för dansteamet. Men dom dansar typ kickdance, så jag vet inte riktigt. Det är ju ingen dans direkt..
Allt känns bra och det blir nog bra det här! Det enda som är svårt är att min vmamma är ganska sträng när det gäller kläder, jag får väl ha på mig vad jag vill men känns ändå som om jag borde respektera det. Och jag har iprincip inga långa byxor eller koftor. Jag har anpassat mig efter dersscoden i skolan, men den är inte så strikt. Vi ska åka och shoppa idag så jag får väl försöka shoppa lite mer heltäckande klädesplagg.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vill se bilder :D

Förstår att d måste va hemskt me dresscoden osv men tänk på att de vill igentligen bara ditt bästa, vore ju inte så roligt att komma som nysvensk dit och få första stämpeln "för lättklädd" haha :)

2011-08-16 @ 23:49:04
URL: http://itsmenotyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur vill hon att du ska vara klädd? Kan du inte berätta mer om din värdfamilj, visa bilder kanske? Visa bilder på huset? Berätta hur långt du har till skolan, måste du åka buss eller kan du gå? När börjar du skolan?

2011-08-17 @ 15:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0