Söndag 2011-08-21 19:13

Första söndagen i Utah = Första gången i kyrkan. Som tur är börjar det kl 13.00, så jag får sovmorgon!! Idag skulle "Young Women" samlas 12.30 för att öva på två sånger dom skulle sjunga. Självklart med jag medtvingad! Så jag gcik dit 12.30 med min vsyster och 13.00 började allt. Det var likt svenska kyrkan. Inga HALLELUJAH! Haha ville att alla skulle skrika det. Men folk höll tal, lyssnade inte på vad dom sa, vi sjöng lite sånger, young women sjöng, vi gjorde samma sak vi gör innan vi äter varje dag (vet inte vad det är men en person säger typ vad vi ska vara tacksamma för,någonting in the name of Jesus Christ amen och alla säger amen). Vi fick äte en bit bröd, dricka en matsked vatten ut små, små glas. Vet inte vad det var bra för men gjorde som alla andra.
Kl 2 var det söndagsskola.  Vi var 10 tjejer och killar i samma ålder som var i ett klassrum och läste ur bibeln och pratadde om vad som stod där. Japp det var exakt lika roligt som det lät. Kl 3 ringde klockan och det var dags för nästa lektion, haha. Young women. Jag fick presentera mig eftersom att jag är ny, sen sjöng vi typ. Sen skrev vi upp olika mål i livet på en tavla och alla fick 3 st jordnötter. Vi fick välja ett mål var och säga 3 olika uppoffringar vi behövde göra för att nå målen, en uppoffring för varje jordnöt. Haha vi fick lägga tillbaka nötterna efter att vi kommit på 3 saker. Men vi fick en snicker, vilken jag inte gillar, med ett pappersomslag som det stod "sacrefice bar" på.
Sen åkte vi hem och åt typ ostbågar med karamell på. Haha Amerikanarna är äckliga ibland..
Imorgon börjar skolan på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0