Måndag 2011-08-15 09:17

Sitter just nu på planet till Minneapolis. Blev lite ändringar på min flygtur eftersom att planet från Newark – Salt Lake City var fullbokat. Det fanns bara 2 platser och vi var 3 personer kvar. Dom andra behövde verkligen åka med det planet så jag sa att jag kunde ta ett annat. Får åka 1:a klass nu Newark – Minneapolis – Salt Lake City och sen tar jag det planet jag skulle ta från SLC till Cedar City. Fick ett presentkort eller vad vi ska kalla det på 200 dollar på Delta Airlines för att jag offrade mig. Haha.

Man kan köpa internet här uppe i himmelen för 9 dollar, men jag tror att jag shoppat waay to much i New York… Bäst att inte köpa det jag inte behöver. Så lägger upp det här inlägget när jag är på SLC flygplats eller i mitt nya hem. OMG snart ska jag träffa min värdfamilj!!

Tänkte jag kunde berätta om den otroligt intressanta gårdagen också. Vi åkte bussen från hotellet in till NYC runt 8 på morgonen, men vi kom bara halvvägs innan bussen fick punka. Busschauffören körde in på Wallmart så att vi kunde se oss omkring där medans däcket blev lagat. Wallmart var ju så häftigt tyckte vi och sprang omkring och tog en massa kort. En halvtimme senare skulle vi träffas och se om allt var klart. Vilket det inte var. Killen som skulle laga däcket hade inte ens kommit. Förhoppningsvis tar det inte en timme till sa ledarna. Så in på wallmart igen, det är ju sjukt stort och super roligt att gå runt och kolla på all mat. Men tillslut tröttnar man ju. Då ställde vi oss i entren, eftersom att det spöregnade ute, utan avbrott, hela dagen igår. I alla fall märker vi hur några killar följt efter oss typ ändå sen vi kom dit. Till slut kommer dom fram och frågade vad vi gjorde här och varför vi är så många. Det visade sig att det var Securitas och dom var oroliga. HAHA vi såg ju ut som om vi skulle råna hela Wallmart, tjejer i 16-18 år ålder är definitivt misstänktsamt.

11.30 kom tillslut en ny buss och vi kunde efter 3 timmar på Wallmart åka in till NYC. Vi han därmed inte med all sightseeing så vi fick se ground zero, frihetsgudinnan från land och chinatown innan vi fick fritid att shoppa.  Jag köpte lite body mist och krämer på VS, 2 bh:ar och ett linne på american eagle och massa fint på en lite affär som säkert var B där, men gud så mycket fina klänningar och toppar dom hade. Precis min stil också, blev helt till mig och ville köpa allt!! Sen åt vi pizza innan vi åkte hem till hotellet igen.

En lite rewiev på hotellet, till er som ska besöka Wyndham Garden Newark: Frukosten var inte speciellt god, visst det smakade inte äckligt men den var inte så varierad. Middagen på hotellet var ok. Hitintills har jag inte ätit något (förutom pizza) som varit gott i usa. Allt smakar äckligt och typ ingenting. Däremot ni som ska till NY så rekomenderar jag Snapples, en typ juice dryck som är hur god som helst. Finns att köpa överallt. I alla fall hotellet.. Rummen var väl helt okej, inte jätte fina men inte fula. Sköna kuddar. Vattenkokaren däremot är den sämsta och var beredd att få en swimmingpool på golvet om ni använder den. Duschen var riktigt krånglig men för att få på duschen och inte badkranen så lyfter man på en liten.. spak? Som sitter ovanpå kranen. Tog mig 2 duschar att lista ut.

Vi utbytesstudenter har ju även ledare med oss. 2 killar från Norge och 3 finska damer. Två av dom finska ledarna var väldigt dryga och det tyckte alla. Dom blev sura för allt. T.ex så gick vi runt i Greenwich village  i lördags och när vi kom tillbaka till bussen saknades 2 tjejer. Ledarna hade väl antagligen räknat fel och vi hade gått utan dom. Tillslut kom dom tillrätta och var säkert ganska chockade, lost i NYC är kanske inte så kul. Jag skulle få smått panik. Ledarna blev jätte arga och sa att dom borde skämmas och att det var otroligt pinsamt. Inte snällt sagt tycker jag. Det är väl deras jobb att hålla koll på alla och räkna rätt. Nej, jag har inget emot explorius och dom svenska ledarna är jätte trevliga. Men när man arbetar med ungdomar så kan man inte bete sig så som dom finska ledarna gjorde. Plus att vi fick dela 3 tjejer på 2 sängar. Och det var inte bara vi, utan flera som inte hade tillräckligt med sängar. Det är kanske inte så kul att sova i en liten säng brevid någon man inte känner alls. Och när vi sade till ledarna så svarade dom argt att vi får accepetera läget.