And no need to wonder what's been on my mind. It's you

Jag var på Amerikanska Ambassaden igår. Allt gick bra och om en vecka har jag mitt visum! Jag måste väl erkänna att jag var lite nervös innan. Jag vet inte vad det är med mig men jag är typ livrädd för Amerikanarna, haha livrädd att göra minsta fel för då tror jag att dom inte vill släppa in mig i landet. Men jag kom dit och det var en kö utanför där dom som skulle söka visum stod. Jag ställde mig där och fick stå där ett bra tag. Det var stängsel runt hela byggnaden och ett litet "hus" man var tvungen att passera genom för att komma in. En man stod och vinkade till en i taget i kön som jag stod i att man kunde komma in. Till sist vinkade han in mig. Till min förvåning pratade han svenska, haha kanske inte så konstigt men jag hade liksom en bild i huvudet. Han bad om att få se mitt pass och letade i ett år kändes det som efter mitt namn på listan över intervjuer. Han frågade om jag bokat tid idag och om jag hade papper med mig att jag hade det. Blev asnervös att jag inte skulle få komma in. Han bad mig att gå åt sidan sålänge. Haha jag tänkte typ "nu är det kört, jag kommer aldrig komma iväg". Men tillslut hittade han mitt namn och jag fick gå in. Där inne fanns såklart en säkerhets kontroll. Jag fick lägga alla mina saker i lådor som åkte igenom en sån maskin dom har på flygplatserna. Sen tog dom min mobil och andra elektroniska saker. Dom fick jag inte ta med in! Väl inne på ambassaden fick jag en nummerlapp och fick sitta och vänta i ett rum tills det var min tur. Jag lämnade fram alla papper, pass, foto och kuvert till tjejen i luckan och fick sätta mig igen. Sen roppade dom upp mig till en annan lucka där jag fick tillbaka papprena. Kvinnan där sa att det såg bra ut, att jag får visumet om en vecka och frågade typ om jag fått familj än, vart och om dom verkade snälla. Sen fick jag gå! Och så var det momentet avklarat! Ingen fara alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0