It´s like learn how to fly from fallin in love

Idag ringde jag till explorius, eftersom att jag inte fått svar och nu har det gått snart 2 och en halv vecka. Började med att höra av mig till Sara som höll i intervjun. Men hon kunde inget göra eftersom att det var huvudkontoret som skötte den delen. Efter många väntetider kom huvudkontoret fram till att varför jag inte fått svar var för att kopian på mina betyg saknades. Okej, men jag lämnade ju in den vid intervjun? Men icke hade dom fått betygen. Så han jag pratade med sa att jag skulle scana betygen och skicka till dom och så kunde jag få svar nästan på en gång. Jag: "Men jag har ju ingen scaner :(" han: "Dina föräldrar då, har dom kanske en på jobbet?" jag: "nej tyvärr dom är i sälen hela veckan.." han: "okej.. skolan då?" jag:"jo, fast vi har lov". Det här går ju hur bra som helst. Eller inte bra alls. Jag måste alltså skicka betygen med posten. Vilket kommer ta ett bra tag. Så jag ringde min mamma. Jag:"mamma, vart gjorde du av mina betyg?", mamma: "Dina betyg? Har inte du dom?" Jag: "nej ni tog ju dom vid intervjun" Mamma:"nej jag har ingen aning om vart dom är.. Men ring till receptionen i skolan och fråga om dom kan skriva ut en ny kopia". Då var det bara att lyfta luren igen och hålla tummarna på att receptionen är öppen eftersom att vi har lov. Den bra nyheten var att den var öppen, den dåliga nyheten var att hon jag skulle prata med hade gått hem. Så jag får göra ett nytt försök imorgon. Fast vid närmare eftertanke ska jag nog vända upp och ner på huset. Sen ska jag hitta någon med en scanner. Jag förstår bara inte riktigt, om jag inte hade ringt idag hade dom då hört av sig och sagt att mina betyg saknades? Nåväl, får väl vänta ett tag till då innan jag får svar. Suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0